Actie #appelrakker vers van uw ambachtelijke bakker

29 aug 2019

Heeft u het al gezien? NBOV-lid Arend Kisteman en dertien andere bakkers roepen op om 23 september de appelrakker te introduceren, met een flinke campagne op sociale media. De bedoeling is om de hashtag #appelrakker ‘vers van uw ambachtelijke bakker’ trending te maken. Daarom vragen zij zoveel mogelijk collega’s om mee te doen.
 

Het idee is eenvoudig, maar effectief: alle bakkers in Nederland zouden op 23 september de appelrakker moeten introduceren, een korstdeegproduct dat in de basis bestaat uit dunne plakjes appel, kaneelsuiker en abrikozengelei, met daaronder roomspijs. Elke bakker mag zijn eigen versie maken, met zijn eigen grondstoffen, en ook zijn eigen prijs bepalen. 

Vervolgens start het socialemedia-offensief: alle bakkers zetten op 23 september een bericht op hun Instagram-, Twitter- of Facebookaccount met de hashtag #appelrakker. Doel is om het product en de ambachtelijke bakkerij zo breed mogelijk onder de aandacht te brengen, en een vuist te maken tegen het supermarktkanaal. 

Meer informatie over de actie leest u op Bakkerswereld: Oproep voor grote nationale bakkersactie