In januari 2025 vindt de Week van het Brood plaats. Dit keer niet één maar twee weken! Met een nieuwe vorm, namelijk het NK Broodbeleggen. Via social media en andere kanalen kunnen jongeren hun favoriete broodje in zenden. Het NK Broodbeleggen is van 20 januari – 2 februari.
Het NK richt zich met name op thuiswonende kinderen en hun ouders. Veel van de communcatie zal daarom via social media gebeuren maar via winkelacties, posters, productstickers en via de website van bakkers. De boodschap is simpel, ouders en hun kinderen worden opgeroepen om hun uniek belegde broodje te delen en vervolgens kans te maken op een review door de Broodjestester.
De Broodjestester heeft 96 duizend volgers op Instagram en 193 duizend op TikTok gaan daarom zorgen voor veel online aandacht. Zij reviewen op hun account allerlei belegde broodjes. En vragen nu voor het NK Broodbeleggen hun volgers om hun favoriete broodje in te sturen, voor in de pauze, na een training, of een crazy smaakcombinatie. ‘De Broodjestester’ besteedt van 20 januari t/m 2 februari aandacht aan de ingezonden broodjes. En kiest op 3 februari – in overleg met de bakkerij – een winnende inzending. Dat broodje maken ze samen met de winnaar na in een video waarin ze het broodje op hun typische manier proeven en beoordelen. Wie weet gaat dit broodje wel viral!
Hoe kun je meedoen?
Doe ook mee en download de opgemaakte POS en Social Media materialen. Of ga zelf aan de slag met de open bestanden. Je vindt op de website ook een instructie en ideeën voor content die je kunt plaatsten in jouw bakkerij, website en social media.
NBC organiseert het NK Broodbeleggen en de Week van het Brood als sectoractiviteit. Bakkerijen groot en klein, leveranciers en retailers kunnen aanhaken. De activiteiten worden mogelijk gemaakt door de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB), Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) en de Nederlandse Bakkerij Fabrikanten (NEBAFA).