De decembermaand is een drukke tijd voor bakkerijen en chocolaterieën. Veel bakkers investeren in een extra feestelijk assortiment en bieden bijzondere producten aan. Om het echt een succes te maken zul je wel zichtbaar moeten zijn. Een sfeervolle etalage trekt de aandacht van voorbijgangers. Gebruik mooie decoraties en zorg ervoor dat je bijzondere producten goed zichtbaar zijn. Durf anders te zijn dan anderen. Trek dit ook door in de verpakkingen die je gebruikt. Gebruik bijvoorbeeld mooie, feestelijke verpakkingen die klanten kunnen hergebruiken of stel cadeauboxen samen met een selectie van je beste producten.
Maar zorg ook voor online zichtbaarheid. Deel foto’s van je producten op social media, maak video’s en geef een kijkje achter de schermen in de bakkerij en organiseer een winactie. Betrek je klanten bij je werk en laat ze stemmen op nieuwe smaken.
Kortom maak gebruik van verschillende promotiekanalen, zowel online als offline. Denk hierbij ook aan:
De komende maanden zijn voor bakkers hectisch en daarom is het niet altijd makkelijk tijd vrij te maken voor promotionele activiteiten. Via de ledenwinkel profiteren NBOV leden van kortingen op advertenties bij DPG media en via GetJobsDone op het inhuren van jong talent op projectbasis voor bijvoorbeeld het maken van foto’s, schrijven van social media berichten etc.