NBC, daar neem je kennis van!

“De consument ziet de bakker als betrouwbaar en geniet dagelijks van bakkerijproducten omdat ze passen in een moderne levensstijl.” Dat is de nieuwe visie van NBC. De visie stelt het belangrijkste uitgangspunt van de bakkerij centraal: de consument.

De drie activiteiten die NBC onderneemt en bijdragen aan het bereiken van dit ultieme doel zijn:

  1. De marktpositie van bakkerijondernemers versterken door kennis te delen via kennisartikelen of diensten zoals productbeoordeling, procesadvies, hygiëne- advies, workshops en lokaal marktonderzoek.
  2. Brancheorganisaties ondersteunen met kennis en expertise. Bijvoorbeeld op het gebied van zoutmonitoring en het Bureau Veilig & Gezond in de bakkerij.
  3. Consumenten overtuigen van de positieve waarden van de sector en haar producten via bijvoorbeeld brood.net, issuemanagement en het Nationaal Schoolontbijt.

Nieuwe website

Een speerpunt binnen de vernieuwde communicatie is een nieuwe, moderne website waar alle bakkers makkelijk hun weg kunnen vinden. De website www.nbc.nl voorziet de bakker naast informatie over diensten en projecten in de nodige kennis. Door ruim 150 praktische kennisartikelen komt de bakker alles te weten wat voor hem belangrijk is. De website is opgebouwd rondom de 6 thema’s waar NBC de bakker mee kan helpen: Product, Proces, Voedselveiligheid, Productinformatie, Gezondheid en Marketing.

 

Nieuwe brochure

Om de bakker een goed totaaloverzicht te geven hoe NBC kan helpen, is een nieuwe brochure gemaakt. Via www.nbc.nl/brochure kunnen bakkers deze gratis bestellen. Als hét kennis- en adviescentrum voor de bakkerij is NBC altijd objectief en onafhankelijk en kijkt het met één oog naar de toekomst

Artikelen / Branche
NBOV in gesprek met het ministerie van SZW
Artikelen / Branche
Energiebesparing en verduurzaming bij bakkerijen
Artikelen / Branche
Succesvolle lobby: extra verhoging minimumloon van de baan