Jos den Otter
Jos den Otter
Voorzitter

Commentaar

21 nov 2018

Vorige week liep ik in de vernieuwde Coop in het dorp – het was voorheen een Emté – en ving daar een discussie tussen twee medewerksters op. Een van hen maakte zich druk over werkzaamheden die zij moest verrichten, en waarvan zij zeker wist dat zij dat ‘echt niet 8 uur op een dag ging doen, want dan was zij zo weg’. Als werkgever vroeg ik mij af waarom zij dit deelde met haar collega en niet met haar leidinggevende – zo gebeurt er immers niets mee.

Geroep op sociale media en dan lekker verdergaan waar we gebleven zijn, heeft geen enkele functie.

Ook kwam er vorige week een bericht langs op LinkedIn over ‘warme bakker’ Lidl die op dit moment met zijn bio-reclame een behoorlijk marktaandeel wegkaapt. Op dit bericht werd een aantal malen gereageerd. Vervolgens verdwijnt de discussie in de cloud - en gebeurt er niets mee.

Ik heb eerder al eens een oproep gedaan, en doe dat hierbij nogmaals: laten we hierover samen in discussie gaan. Geroep op sociale media en vervolgens niet aanpakken, maar lekker verdergaan waar we gebleven zijn, heeft immers geen enkele functie, anders dan valse verwachtingen oproepen. Dacht u dat die Coop-medewerkster door de discussie met haar collega iets anders bereikt dan onrust? De collega wordt er onrustig van, neemt dat mee in haar werk en uiteindelijk barst een keer de bekende bom. 

Start de discussie

De komende periode staan er weer veel zaken op stapel: pensioenen, de cao, gesprekken met sociale partners, prijsaanpassingen … Laten we in ieder geval samen de discussie starten over de ambachtelijke en warme bakker. Doet u mee? Ik hoor het graag via denotter@nbov.nl

En oh ja, gelukkig is Coop nog niet zo ver als Lidl en hebben zij nog een behoorlijke achterstand in de brood- en banketverkopen. Maar pas op: ook zij zitten niet stil!

Becommentarieerde groet,

Jos den Otter