Bakkerij Koenen 150-jarig jubileum

21 november 2019

Bakkerij Koenen bestaat al sinds 1869 en vierde daarom zondag 17 november zijn 150-jarige jubileum. Het jubileum werd gevierd met een open dag. Tussen de 4000 en 6000 mensen kwamen af op het evenement. De vijfde generatie staat inmiddels aan het roer van het bedrijf en de zesde generatie staat al klaar om te zijner tijd de zaak over te nemen.

Volgens Arjan Koenen (25 jaar, zesde generatie) ligt het aan de familieslogan: “Een klant koopt bij een winnaar, niet bij een verliezer.” Naast goede kwaliteit, zijn meegaan met de tijd en het luisteren naar de klant ook heel belangrijk. En dat werkt: “We zijn een behoorlijk bedrijf geworden,” zegt Paul Koenen, “maar dat hebben we als familie ook nodig om letterlijk en figuurlijk brood op de plank te krijgen.”

De open dag had als doel het bedrijf en het ambachtelijke bakkersvak op de kaart te zetten, met vooral de kinderen als doelgroep. Met echte bakkerskleding, bakkersmutsen, zelfgemaakt brood en speculaas, zouden de kinderen een toekomstige carrière binnen het ambacht moeten overwegen. Dat lukte: “Alle kinderen kwamen met een grote smile naar buiten.” Tijdens de open dag werd in samenwerking met de organisatie Make-A-Wish Nederland geld ingezameld voor ernstig zieke kinderen.

Artikelen / Branche
NBOV in gesprek met het ministerie van SZW
Artikelen / Branche
Energiebesparing en verduurzaming bij bakkerijen
Artikelen / Branche
Succesvolle lobby: extra verhoging minimumloon van de baan